Felbermayr.sk rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

KONCOVÝ ÚSEK PREPRAVY PO VODNEJ CESTE

KONCOVÝ ÚSEK PREPRAVY PO VODNEJ CESTE

2021/11/29 | V meste Police práve vzniká obrovské zariadenie na výrobu polypropylénu. Aktuálne je to jeden z najväčších investičných projektov v Poľsku. Podieľa sa na ňom aj Best Logistics, dcérska spoločnosť podniku Felbermayr, ktorá v rámci celosvetovej logistiky prepráv prevzala zákazku na zabezpečenie koncového úseku prepravy jednotlivých komponentov s hmotnosťami do 900 ton. Zákazku sa podarilo úspešne dokončiť v októbri po približne dvanástich mesiacoch práce.

Už je to asi šesť rokov, spomína Andreas Häfner, spoluzakladateľ a konateľ spoločnosti Best Logistics, čo sa podnik Felbermayr začal zaoberať týmto veľkým projektom. Svojho času išlo o vypracovanie štúdie uskutočniteľnosti takéhoto zariadenia v meste Police.

Táto štúdia dospela k pozitívnemu výsledku a spoločnosť Hyundai Engineering Company z Kórey následne získala zákazku na dodávku a výstavbu zariadenia. Logistická spoločnosť Deugro, takisto so sídlom v Kórei, pritom prevzala úlohu organizácie prepravného reťazca až do vlastného podnikového prístavu chemickej spoločnosti Azoty Police. Zabezpečením prepravy na 35 kilometrov dlhej trase z poľských námorných prístavov Štetín, Świnoujście a Police bola poverená firma Best Logistics, dcérska spoločnosť podniku Felbermayr.

Šlo o dôsledné rozhodnutie, pretože spoločnosť Best Logistics, ktorá sídli v meste Štetín a bola založená v roku 2000, sa vo svojich začiatkoch špecializovala na veľkoobjemové prepravy a prepravy ťažkých nákladov po vodných cestách vo vnútrozemí Poľska. Preprava veľkých komponentov po ceste totiž v tomto prípade nebola možná. Nutno podotknúť, že zákazka predstavovala pre spoločnosť s viac než 20-ročnou úspešnou históriou mimoriadnu výzvu – a zároveň šlo o najväčšiu samostatnú zákazku pre firmu Best Logistics.

„Hĺbka vody v podnikovom prístave v meste Police je presne 3,50 metra a veľkosť prístavu bola dostatočná na to, aby sa dali veľké komponenty dopraviť loďami. Napríklad na zaistenie prepravy 95 metrov dlhej a dobrých 900 ton vážiacej destilačnej veže do mesta Police sme si objednali špeciálnu pontónovú loď na prepravy typu RoRo (z angl. Roll-on/roll-off) až z Fínska,“ opisuje Andreas Häfner jednu z výziev.

Od októbra 2020 bolo potrebné vyložiť približne 19 000 ton prepravovaného materiálu z 26 oceánskych lodí na prepravu ťažkých nákladov, predovšetkým v Štetíne, ale aj v mestách Świnoujście a Police. To sa dalo vykonať iba za pomoci palubných žeriavov lodí na prepravu ťažkých nákladov. Komponenty zariadenia sa prekladali na špeciálne lode na prepravy typu RoRo, pontóny a riečne lode. „V rámci tejto zákazky sme nemali na starosti len zabezpečovanie prostriedkov na prepravu z námorných prístavov do podnikového prístavu. Zodpovedali sme aj za príslušné prípravy a viazacie práce – teda za zaistenie nákladu,“ vysvetľuje ďalej Andreas Häfner.

V podnikovom prístave spoločnosti Azoty Police sa „ľahšie“ komponenty vykladali žeriavmi a ťažké komponenty použitím postupov RoRo; následne sa prepravovali na vozidlách určených na prepravu ťažkých nákladov na príslušné miesta montáže. V októbri 2021, teda presne po jednom roku, prevzala spoločnosť Best Logistics v štetínskom prístave posledné komponenty pre projekt „EGAT Police“: palubný žeriav lode na prepravu ťažkých nákladov preložil chladiacu komoru s hmotnosťou 200 ton na pontón, na ktorom absolvovala zvyšok trasy až do podnikového prístavu spoločnosti Azoty Police.

Novostavba veľkokapacitného zariadenia na výrobu polypropylénu má byť uvedená do prevádzky už v nasledujúcom roku.


Autor: Markus Lackner m.lackner@­felbermayr.cc

Zoznam aktualít