Felbermayr.sk rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

ZDVÍHACÍ MOST PRE PREPRAVU TRANSFORMÁTORA

ZDVÍHACÍ MOST PRE PREPRAVU TRANSFORMÁTORA

Za účasti Bau-Trans-Montagelogistik und –Transportdienstleistungen, ako aj ITB (Internationale Tieflader-Bahntransporte) bol koncom októbra premiestnený 1150-tonový transformátor. Trasa viedla od mesta Bassecourt (Švajčiarsko) do mesta Bickingen v okoli Bernu. Zvláštnosťou prepravy bolo prispôsobenie zdvíhacieho mosta ako dopravného zariadenia.   


Východiskovým bodom pre premiérovú prepravu transformátora s použitím zdvíhacieho mosta bola trafostanica Bassecourt vo francúzskom Švajčiarsku. Tam bol transformátor s dĺžkou deväť metrov na špeciálnych prekladacích nosičoch umiestnený nadvanásťnápravový železničný podvalník z divízie Felbermayr ITB. Nasledovalo 120 km železničnej prepravy do Bernu. Tu bol transformátor napätia s hmotnosťou 150 ton zložený z podvalníka pomocou mobilného žeriavu a zavesený v prekladacích nosičoch zdvíhacieho mosta.



Nákladovo efektívna doprava

Hovorí projektový manažér Ingo Müller z Bau-Trans: „Aby sme mohli dopravu realizovať čo najefektívnejšie, prispôsobili sme držiaky sedlového ťahača tam, aby sa dali zavesiť na hornej strane zdvíhacieho ramena“. V dôsledku toho bolo možné počas prepravy zabezpečiť zdvíhanie a klesanie transformátora. Tak napríklad pri prechádzaní zákrut mohol byť transformátor prepravený ponad zvodidlá. 

Ako ťažné a tlačiace stroje boli použité dva Mercedes Actors s výkonom viac ako 600 koní každý. Niekoľkohodinová nákladná preprava na takmer dvadsať kilometrov bola sprevádzaná množstvom opatrení na riadenie premávky. Okrem iného, sa museli odstrániť signálne systémy a náklad bolo potrebné niekoľkokrát zodvihnúť na prekonanie prekážok.

Po príchode do Bickingenu sa náklad znova zodvihol pomocou zdvíhacieho mosta. „Vďaka tomu sme mohli pripevniť pod transformátorom kolesá na záverečné umiestnenie na základy“, hovorí Müller a poznamenáva, že úspech projektu je do značnej miery spôsobený dobrou spoluprácou divízií Felbermayr, ktorú koordinovalo pracovisko Mägenwil spoločnosti Felbermayr vo Švajčiarku, a poďakoval sa.

Zoznam aktualít