Felbermayr.sk rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

TÍMOVÁ PRÁCA PRI PRESUNE LISU

TÍMOVÁ PRÁCA PRI PRESUNE LISU

2020/11/05 | Spoločnosť Wimmer, ktorá je dcérskou spoločnosťou firmy Felbermayr, preukázala sústredené know-how pri presune lisu na výrobu oceľových ráfikov pre automobilový priemysel. Zamestnancov spoločnosti Wimmer podporili v oblasti dopravnej logistiky kolegovia z ďalších dcérskych spoločností Felbermayr Bau-Trans a Haeger & Schmidt. V auguste bol projekt dokončený uvedením približne 830-tonového lisu do prevádzky vo francúzskom meste Troyes.

„V rámci tohto projektu, počnúc demontážou a končiac montážou v Troyes, nám prešla rukami takmer každá skrutka a každý elektrický kábel lisu vážiaceho okolo 830 ton“, približuje presun lisu vedúci projektu Jürgen Nawijn. Za zmienku tiež stojí, že odpadli asi dve tretiny prác spojených s demontážnymi a montážnymi prácami vrátane elektrických a hydraulických inštalácií, uvádza 55-ročný vedúci projektu z pobočky Wimmer v Krefelde. Ak uvážime, že od demontáže v Ebersbachu (Nemecko) do uvedenia do prevádzky v Troyes (Francúzsko) uplynulo iba asi sedem mesiacov, je evidentná časovo efektívna práca všetkých účastníkov projektu.

Projektová logistika s firmami Bau-Trans a Haeger & Schmidt

Plánovanie presunu lisu na oceľové ráfiky sa začalo už v lete 2019. V januári nasledovala príprava a aktivácia potrebného vybavenia. K tomu Nawijn povedal: „Len na samotný presun montážneho vybavenia bolo potrebných približne dvanásť nákladných vozidiel s náradím s hmotnosťou asi 200 ton. V januári sa potom začala demontáž prídavných zariadení. Najťažšími komponentmi bol pritom stojan lisu vážiaci 130 ton a hlava lisu vážiaca 150 ton. Tieto boli odmontované pomocou 1000-tonového zdvíhacieho lešenia a uložené na nízkopodlažné prívesy. Celkovo bolo treba vykonať asi desať ďalších špeciálnych prepráv na presun lisu z Ebersbachu do mesta Troyes, ktoré sa nachádza asi 200 kilometrov juhovýchodne od Paríža“. Všetko to však realizoval jeho kolega Mark Schellerer v spolupráci s partnerskými spoločnosťami Bau-Trans a Haeger & Schmidt

Hrubá montáž s precíznym záverom

Koncom marca dorazili hlavné komponenty, ako stojan lisu, hlava lisu a obidve razidlá do mesta Troyes. Inštalácia sa realizovala pomocou špeciálneho samojazdného vozidla (Sefiro) a zdvíhacieho lešenia. „K tomu sme prešli s nízkopodlažným prívesom a nákladom pod zdvíhacie lešenie a pomocou zdvíhacieho lešenia sme tak mohli zdvihnúť náklad,“ vysvetľuje Nawijn a ďalej popisuje, že následne prešlo špeciálne samojazdné vozidlo pod náklad namiesto nízkopodlažného prívesu. Zdvíhacie lešenie sa následne postavilo na koľajový systém pred základňou lisu a špeciálne samojazdné vozidlo sa presunulo podeň. Nasledovala kompletizácia a zdvihnutie komponentov, presun na miesto montáže pomocou koľajového systému a zloženie. S výnimkou tlačovej hlavy to pre skúsených montérov nebola veľká výzva. V prípade 180-tonovej lisovacej hlavy to však kvôli montážnej výške 6,5 metra trvalo trochu dlhšie. „Nebol to však žiadny problém vďaka vynikajúcemu vybaveniu,“ povedal Nawijn a dodal, že nebolo teda nutné použiť žiadne triky. Po hrubej montáži nasledovala montáž prídavných častí vrátane pripojenia elektrických a hydraulických komponentov. Zadávateľom projektu s medzifiremnou spoluprácou bol americký výrobca kolies pre automobilový priemysel, Accuride.

Autor: Gabriela Mayer m.lackner@felbermayr.cc

Zoznam aktualít