Felbermayr.sk rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

ŽERIAVNICKÉ PRÁCE PRE STOŽIARE VYSOKÉHO NAPÄTIA

ŽERIAVNICKÉ PRÁCE PRE STOŽIARE VYSOKÉHO NAPÄTIA

ŽERIAVNICKÉ PRÁCE PRE STOŽIARE VYSOKÉHO NAPÄTIA17.08.2017 | Kvôli zmenám trasy vedenia linky vysokého napätia vo Švajčiarsku v meste Rüthi (SG) bol začiatkom augustu použitý mobilný žeriav pobočky Bau-Trans z mesta Vaduz. Z dôvodu umiestnenia žeriavu v priestore medzi diaľnicou a železničnou traťou si práce vyžiadali osobitnú pozornosť.

„Najťažšie diely mali okolo 4,5 t“, povedal Roger Beck z pobočky Bau-Trans z mesta Vaduz (Lichtenštajnsko). Ak uvážime, že tieto oceľové diely museli byť zodvihnuté do výšky 68 metrov s presnosťou na niekoľko milimetrov, bude jasne, aké presné by mali byť činnosti žeriavnika, aby práce neohrozili montážnikov. Okrem toho sa stavenisko nachádzalo medzi železničnou traťou a diaľnicou. „Počas žeriavnických prác muselo byť absolútne bezvetrie“, poznamenal Beck. V opačnom prípade by sa mohlo bremeno rozhojdať. Mohlo by to viesť k najhorším následkom. „Bol použitý mobilný žeriav s označením LTM 1130 s teleskopickým výložníkom dlhým 60 m a s hydraulicky ovládaným a 10,8 m dlhým mriežkovým stožiarom“, vysvetľuje Beck technické detaily.

Vďaka výbornej komunikácii medzi žeriavnikom a montážnikmi sa podarilo umiestniť dva stožiare vysokého napätia s výškou 58 a 68 m a rozobrať jeden už nepotrebný v priebehu len jedného týždňa. Práce bolo potrebné realizovať z dôvodu budovania novej rozvodne a súvisiacej z tým zmeny trasy vedenia.

Zoznam aktualít