Aktuality, Novinky - Felbermayr Slovensko

ŽERIAVY POUŽITÉ V CEMENTÁRNI

Na modernizáciu cementárne v Hornom Rakúsku sa začiatkom januára použili ťažké nákladné vozidlá a autožeriavy spoločnosti Felbermayr. Pritom sa manipulovalo s komponentmi s hmotnosťou viac ako 100 ton. 

Ochrana životného prostredia a technológie efektívne využívajúce zdroje sú dôležitými parametrami na udržiavanie konkurencieschopnosti aj v priemysle stavebných hmôt. V hornorakúskej cementárni sa z tohto dôvodu modernizovala a rozšírila existujúca pec. 

Na prepravu potrebných ťažkých komponentov a ich premiestňovanie žeriavmi sa použili nízkoplošinové nákladné vozidlá Goldhofer s ťahačom MAN a autožeriavy Liebherr spoločnosti Felbermayr. Najťažším komponentom pritom bol spodný diel pre takzvaný chladič slinku. Výzvou bola už samotná preprava v rámci závodu – vlastná hmotnosť 96 ton a dĺžka deväť metrov a šírka a výšku približne päť metrov. „Ďalšie ťažkosti nám robilo zimné počasie“, vysvetlil prevádzkový riaditeľ spoločnosti Felbermayr, Karl Berghuber. Štrkový podklad na mieste uskladnenia bol veľmi rozmočený v dôsledku pretrvávajúcich zrážok v uplynulých dňoch. Vďaka rutine a skúsenosti tímu sa však aj napriek tomu podarilo prejsť s niekoľkotonovým ťahačom so 16-nápravovým nízkoplošinovým návesom pod nohy odstavených komponentov chladiča slinku. Následne sa ložná plocha zdvihla pomocou hydrauliky, aby mohol na nej ležať náklad. Náklad sa zaistil na prepravu v rámci závodu na cieľové miesto. 



Tandemový zdvih 

Priestorové pomery si vyžadovali použitie dvoch autožeriavov. Berghuber k tomu povedal: „Použili sme autožeriav LTM 1400 a autožeriav LTM 1500 od výrobcu Liebherr. Žeriavy boli zaťažené závažím 120 a 135 ton. Maximálna vykládka predstavovala približne 18 metrov. „Vďaka dobrej príprave a dobrej spolupráci obidvoch vodičov žeriavov, ako aj všetkých zúčastnených spoločností bolo zdvíhanie úspešne dokončené po približne jednej hodine. 

O niekoľko dní neskôr sa zdvihli ďalšie ťažké komponenty s hmotnosťou 60, 70, 82 a 86 ton. Na premiestnenie týchto dielov sa použil autožeriav LTM 1750. „Tým boli naše práce v podstave ukončené“, hovorí Berghuber a teší sa, že sa spolupodieľal na modernizácii jednej z budúcich najmodernejších cementární v Európe.

Zoznam aktualít