2020/10/19 |
Preprava ťažkého nákladu sa začala u zákazníka v Nüziderse vo Vorarlbergu. S 12-nápravovým nízkopodlažným prívesom pripojeným k 4-nápravovému ťahaču na prepravu ťažkých nákladov sa kolóna vydala na cestu podľa plánu. Na úrovni Dornbirn-Nord bolo špecifickou prekážkou dlhodobé stavenisko pre svoju úzku priechodnú šírku. „Spoločne sme však dokázali túto výzvu zvládnuť ,“ komentuje Helmut Geismayr z dispečingu oddelenia prepravy ťažkých nákladov v Lauterachu. Po tomto stavenisku pokračovala cesta z Hörbranzu cez nemecké hranice do hornorakúskeho hlavného mesta Linz. V prístave spoločnosti Felbermayr pre ťažké náklady v Linzi bol 175-tonový a viac ako desať metrov dlhý spalinový kotol nakoniec vyložený pomocou portálového žeriavu a ďalej spracovaný v závode Felbermayr v Linzi.
Začiatkom novembra bude preprava ťažkého nákladu pokračovať ďalej. Dcérska firma spoločnosti Felbermayr, firma Haeger & Schmidt, prepraví ťažký náklad späť do prístavu pre ťažký náklad v Linzi pomocou nízkoplošného prívesu a pomocou portálového žeriavu ho preloží na loď na prepravu ťažkých nákladov. Preprava ťažkého nákladu potom pokračuje pobrežným kanálom – približne 70 kilometrov dlhou spolkovou vodnou cestou. V Dolnom Sasku pokračuje cesta loďou. Až do koncového cieľa, do koncernu na výrobu minerálnych olejov, sa znova použije cestná preprava ťažkého nákladu.
Druhá preprava ťažkého nákladu po ceste
Ďalšia, menšia preprava s druhým spalinovým kotlom sa začne v polovici novembra. Táto prebieha výlučne po ceste z Nüzidersu až do koncernu na výrobu minerálnych olejov v obci Großenkneten. Trasa meria takmer 800 kilometrov a bude trvať približne štyri dni. Pre spoločnosť Felbermayr ako poskytovateľa služieb v oblasti prepravy ťažkých nákladov bude celý projekt dokončený do konca roka.
Autor: Gabriela Mayer g.mayer@felbermayr.cc