MULTIMODÁLNA PREPRAVA ŤAŽKÝCH NÁKLADOV

MULTIMODÁLNA PREPRAVA ŤAŽKÝCH NÁKLADOV

12.12.2017 | Koncom novembra prepravila spoločnosť Felbermayr dva tzv. autoklávy z obce Aschach an der Donau do dvoch cieľových destinácií v rakúskej oblasti Innviertel. Táto duálna preprava bola realizovaná dcérskou spoločnosťou Haeger und Schmidt Logistics spoločnosti Felbermayr po vode. 
Letecký priemysel je na vzostupe. Z toho tiež ťaží výrobca leteckých komponentov FACC v časti Innviertel. V tejto súvislosti boli objednané dva ďalšie autoklávy pre lokalitu Reichersberg a Ort im Innkreis. Tieto zariadenia sa používajú pre tepelné spracovanie ľahkých konštrukčných prvkov z kompozitných vlákien pod tlakom. Objednávku na prepravu týchto teplovzdušných pecí dostal podnik spoločnosti Felbermayr, ktorý sa špecializuje na prepravu ťažkých nákladov a požičiavanie žeriavnickej techniky.

MULTIMODALNA PREPRAVAVodná doprava

Dva autoklávy s hmotnosťou 160 a 140 t precestovali približne 800 km z miesta výroby v meste Coesfeld (Nemecko) do obce Aschach an der Donau (Rakúsko). Počnúc naložením v prístave Lüdinghausen pri Dortmunde až do príchodu do destinácii v Aschach an der Donau zodpovedala dcérska spoločnosť Haeger und Schmidt Logistics spoločnosti Felbermayr za prepravou po rieke. Po príchode na miesto boli obidva autoklávy s dĺžkou 20,5, resp. 18,5 m a priemerom takmer 6,5 m preložené pomocou pásového žeriavu na dva pripravené podvalníky.


Koncepcia logistiky pre ťažký náklad

Na zdolanie zhruba 100 kilometrov boli potrebné štyri dni. Špeciálne dopravné prostriedky museli zdolať po ceste početné prekážky, ako napr. mosty nepostačujúce z hľadiska statiky a asi 150 nízko položených elektrických a telefónnych vedení. Aby sa dalo prejsť cez staticky nevyhovujúce mosty, bol použitý špeciálny systém prechodu ponad most. Pritom bol postavený tak povediac most ponad most a hmotnosť prepravovaného nákladu bola prenesená cez mostné piliery do zeme. Ako časovo náročné prekážky treba spomenúť aj nespočetné množstvo dopravných značiek a kruhových objazdov. Za účelom ochrany obrubníkov a podzemných plynovodov boli použité početné oceľové dosky pre rozloženie tlaku.

Zdvíhacie lešenie pre montáž ťažkého zariadenia

Menší z autoklávov sa dostal na miesto určenia v obci Ort im Innkreis. Pretože neboli základe ešte dokončené, bol tlakový ohrievač s hmotnosťou 140 t plánovane uložený na tzv. „sloní nohy“. Druhý autokláv s hmotnosťou 160 t sledoval len niekoľko kilometrov ďalej do Reichersbergu. Po príchodu na miesto určenia bol pomocou zdvíhacieho lešenia uložený na základy. Týmto bol ukončený projekt pripravovaný v priebehu niekoľkých mesiacov a realizovaný za štyri dni. Predpokladom bolo dôkladné plánovanie a koordinovaná spolupráca niekoľkých desiatok firiem.

Zoznam aktualít