Aktuality

ŠPECIÁLNA PREPRAVA PRE POWER TOWER

Špeciálna preprava pre power tower
30.10.2017 | Koncom septembra prepravila spoločnosť Felbermayr dva 30-metrové zásobníky z Welsu do Grazu. Cieľom prepravy bola budova Power Tower v mestskej časti Reininghaus. V mieste určenia bol použitý mobilný žeriav za účelom zdvíhania takmer 37-tonového kotla na ohver vody.
Kombinácia vozidiel Felbermayr dosiahla viac ako 52 metrov a to vrátane ťažného stroja, sedlového ťahača a sedemnápravového podvalníka.

Začiatok dodávok tepla prostredníctvom diaľkového vykurovania v rakúskom krajskom hlavnom meste Graz sa datuje šesťdesiatymi rokmi minulého storočia. V súčasnosti približne 30% spotreby pochádzajú z ekologického odpadového tepla a slnečného tepla.

Doteraz hrala oceliareň a valcovňa a oceliarsky Marienhütte v mestskej časti Reininghaus dôležitú úlohu pri výrobe tepla. Prostredníctvom jeho technologických zariadení na získavanie tepla a s využitím vysokoúčinných veľkých tepelných čerpadiel bolo doteraz realizované spracovanie odpadového tepla a jeho dodanie do siete diaľkového vykurovania v meste Graz. Po vybudovaní takzvanej Power Tower spoločnosť spolu s Energie Graz dosiahla ďalší dôležitý míľnik. To by malo umožniť zabezpečenie dodávky alternatívneho diaľkového vykurovania približne 12 000 obyvateľom v novej oblasti rozvoja mestskej časti Reininghaus. To si vyžaduje dva 30 metrov dlhé zásobníky na diaľkové vykurovanie s objemom približne 600 metrov kubických. Zákazku na výrobu týchto high-tech zásobníkov realizovala strojárska welská firma Bilfinger VAM Anlagentechnik.

30 metrov dlhý náklad na sedlovom ťahači s pevnou nápravou

„Bola to špeciálna výzva“, komentuje objednávku Clemens Felbermayr z oddelenia spoločnosti Felbermayr zodpovedného za ťažkú nákladnú dopravu a zameriava sa na aspekty použitia sedlového ťahača s pevnou nápravou. Najproblematickejšie to bolo v meste Graz vzhľadom na takmer 30 metrov dlhý a takmer 4,5 metra široký náklad. Nakoniec sa podarilo vytvoriť kombináciu vozidiel vrátane ťažného stroja, sedlového ťahača a sedemnápravového podvalníka s dĺžkou viac ako 52 m. „Kvôli priestorovým pomerom museli sme absolvovať posledný kilometer trasy pomocou samohybného vozidla (SPMT)“, hovorí Felbermayr, ktorý mysli, že hlavne príjazd na stavenisko bol najzložitejší. V konečnom dôsledku však obidva zásobníky na diaľkové vykurovanie dosiahli svoj cieľ podľa plánu v Marienhütte.

Autožeriavy pre vlajkový projekt v akcii

Na zdvíhanie oboch zásobníkov bol použitý LTM 1750 ako hlavný žeriav a LTM 1100 pomocný žeriav. „Najskôr bola kladica hlavného žeriava pripevnená k veku zásobníka, potom bolo dno zásobníka zavesené na pomocný žeriav“, vysvetľuje Felbermayr postup prípravných žeriavnických prác. Následne boli zásobníky otočené pomocou hlavného žeriavu a ich dno bolo vedené pomocným žeriavom LTM 1100. Po dosiahnutí zvislej polohy zásobníka bol pomocný žeriav odpojený. „Záverečné zdvíhanie zásobníka vykonal hlavný žeriav“, hovorí Felbermayr a teší sa, že v čase žeriavu vládlo takmer bezvetrie. Vďaka tomu sa podarilo zodvihnúť obidva zásobníka za menej ako sedem hodín. Do konca roka budú dva zásobníky diaľkového vykurovania zapojené do siete, aby mohli zásobovať okolité domácnosti teplom s teplotou 97 stupňov Celzia. Na jednej strane ide o realizáciu vlajkového projektu energetických technológií a na druhej strane - je to ďalší medzník v 20-ročnom energetickom partnerstve medzi Marienhütte a Energie Graz.

Zoznam aktualít